Suplementy zawierające błonnik

blonnik

Suplementy diety, które cieszą się chyba największym zainteresowaniem konsumentów to suplementy diety, wspomagające odchudzanie.

Na rynku znajdziemy wiele różnego typu preparatów, które mają właśnie tego typu działanie. W ich składzie znajdziemy przede wszystkim takie elementy jak błonnik, ale też L-karnityna, wyciąg z zielonej herbaty, chitosan, chrom, kwas hydroksycytrynowy, kofeina czy inulina.

Bardzo dużym powodzeniem cieszą się ostatnimi czasy przede wszystkim preparaty zawierające błonnik pokarmowy. Błonnik posiada szereg różnych właściwości, które nie tylko wspomagają odchudzanie, ale też usprawniają poszczególne procesy zachodzące w organizmie. Ma on zdolności do wchłaniania wody. Odpowiada on również za stworzenie właściwej flory w jelitach. Pomaga on także na obniżenie poziomu cholesterolu oraz trójglicerydów we krwi, jak również uniemożliwia zbyt duże wchłanianie się glukozy. Co niezwykle istotne, wchodzące w jego skład elementy nie są trawione ani wchłaniane przez układ pokarmowy.

Co zrobić żeby nie podjadać?

Obecnie panuje coś w rodzaju mody na odchudzanie. Z okładek kolorowych magazynów czy ekranów telewizora patrzą na nas zadbane i szczupłe kobiety i mężczyźni. Co raz więcej jest też programów, poradników czy stron internetowych, dotyczących tego, jak zdrowo i racjonalnie się odżywiać.

Nasza dieta powinna być bogata we wszystkie składniki odżywcze niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu, ale nie możemy też przekraczać w niej naszego dziennego zapotrzebowania kalorii. Wiemy o tym, że powinniśmy jeść regularne, ale niewielkie posiłki, nie podjadać pomiędzy nimi, nie szukać zaspokojenia głodu w łakociach itd. Łatwiej powiedzieć trudniej zrobić.

Abyśmy nie pozostali w tej walce sami warto sięgnąć po suplementy diety, wspomagające odchudzanie. Najlepiej takie, które hamują łaknie. W swym składzie zazwyczaj zawierają one takie substancje jak agar, ksantyn czy metuloceluzoa, które w kontakcie z wodą pęcznieją, dzięki czemu człowiek czuje się bardziej syty. Aby ich działanie było właściwe najlepiej przyjmować je w niewielkim odstępie czasu przed posiłkiem i obficie popijać wodą.

Dla kogo są gainery?

mass

Nie tylko sportowcy sięgają po odżywki, które pomagają uzupełnić niedobory węglowodanów, białka, a także innych wartościowych substancji takich jak witaminy czy minerały czyli odżwki typu gainer.  Gainery pomagają one szybciej osiągnąć rezultaty, jakimi jest rozbudowana masa mięśniowa, a także bardzo korzystnie wpływają na zwiększenie mocy, czyli wydolności organizmu. Odżywki takie, które są suplementami urozmaicającymi codzienna dietę to gainery składające się głównie z białka i węglowodanów. Każdy, kto czynnie uprawia dowolna dyscyplinę sportową, może uzupełnić swoją dietę taką właśnie odzywką gainer. Nie ma również żadnych przeciwwskazań do zastosowania gainerów, ponieważ są to produkty wytwarzane z naturalnych składników. W przeciwieństwie do sterydów nie wywołują one żadnych skutków ubocznych. W połączeniu dobrze dobranej i zbilansowanej diety z aktywnością fizyczną dzięki nim możemy o wiele szybciej osiągnąć zamierzone rezultaty. Mogą z nich również korzystać osoby, które pracują fizycznie i takie, które nie mają czasu na regularne posiłki dostarczając sobie odpowiednia dawkę energii.

Jakie są efekty stosowania gainerów?

Większość z nas marzy o pięknej sylwetce, a także o dobrze wyćwiczonych i widocznych mięśniach. Oczywiście wiąże się to z włożeniem mnóstwa pracy oraz wysiłku, ale systematyczność gwarantuje nam zdobycie wymarzonego efektu. Aby jednak efekty przyszły szybciej, a jednocześnie utrzymywały się dłużej, nawet jakiś czas po zakończonym treningu warto skorzystać z suplementów diety, jakimi są gainery. Odżywkę gainer musimy jednak dopasować do potrzeb oraz zamierzonych przez nas rezultatów. Jeżeli zamierzamy schudnąć i pozbyć się szpecącego tłuszczyku na pewnych partiach ciała powinniśmy wybrać odżywkę gdzie jest więcej białka niż węglowodanów, czyli cukrów. Jeśli chcemy utrzymać wagę oraz wygląd na dotychczasowym poziomie musimy zajadać się suplementami, w których jest po równo białka jak i cukrów. Jeżeli natomiast przeszkadza nam to, że jesteśmy zbyt szczupli lub nawet chudzi sięgnijmy po odżywkę z większą zawartością węglowodanów niż białka. Na efekty nie będziemy musieli czekać długo, ważne jednak abyśmy nie pomylili składu i nie osiągnęli rezultatu odwrotnego do zamierzonego.

Gainery na zwiększenie masy

Wiele osób, głównie mężczyzn marzy o muskularnej sylwetce i spędzają wiele godzin na siłowni wykonując mnóstwo ciężkich ćwiczeń. Efekty u niektórych są widoczne w krótkim czasie inni natomiast potrzebują go nieco więcej. Pewnie wiele osób również zastanawia się, od czego to zależy. W dużej mierzy masa mięśniowa zależy od diety bogatej w białko, które jest głównym składnikiem budującym mięśnie. Dodatkowo węglowodany, czyli cukry, witaminy oraz minerały wpływają na to, jaka ilość energii możemy zużyć podczas treningu. Jeśli nasza dieta jest bogatsza w te składniki, również trening może być dłuższy i bardziej intensywny, a to z kolei przekłada się na efekty naszej pracy. Często jednak się zdarza przy dzisiejszym tempie życia, ze nie mamy czasu na posiłki o stałej porze, dlatego dobrze jest uzupełnić swoja dietę specjalnie przeznaczonymi dla sportowców odzywkami, jakimi są gainery. Nie tylko sportowcy mogą sięgać po odżywki gainer, ale również inne osoby, których np. praca związana jest z wysiłkiem fizycznym.

Zastosowanie gainerów u sportowców

Wysiłek fizyczny podczas uprawiania różnych dyscyplin sportowych pochłania bardzo dużo energii. Trzeba, zatem pamiętać o tym, aby ja systematycznie uzupełniać. Z pewnością dobre efekty daje zdrowa dieta i przyjmowanie wysokowartościowych posiłków o stałych porach dnia. Czasem jednak się zdarza, że niektórzy zużywają więcej substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu niż przyjmują je podczas posiłków. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ może doprowadzić do wyczerpania organizmu, co może spowodować nawet ciężką chorobę. Aby tego uniknąć należy uzupełnić swoją dietę odzywkami, jakimi są gainery. Odżywki gainer są bardzo bogatym źródłem białka, cukrów, czyli węglowodanów oraz minerałów i wielu ważnych witamin. Niezbędne są one szczególnie podczas pracy, jaka wykonują różne mięśnie podczas uprawiania dyscyplin sportowych, a także uzupełniają niedobory energii, która zużywana jest podczas treningów. Suplementy takie jak gainery w przeciwieństwie do sterydów są całkowicie bezpieczne i nieszkodliwe. Read more…

Stosowanie chondroityny przy ćwiczeniach siłowych

Suplementy są niezastąpioną pomocą przy budowaniu masy mięśniowej i wspomaganiu ćwiczeń siłowych. Jeśli trenujemy z dużym obciążeniem, dobrym wyborem będzie chondroityna.

Chondroityna to mikroelement, który jest jednym z ważniejszych składników tworzących chrząstki, przy czym nie występuje w naturalnej diecie, dlatego musimy dostarczać ją organizmowi za pomocą suplementów. Dzięki przyjmowaniu ich możemy wzmocnić lub zregenerować kości. Powoduje również przyspieszanie wchłaniania wapna do kości, co zwalcza ból stawów przy ogromnym przeciążeniu podczas treningu, zapobiega powstawaniu stanów zapalnych wywołanych siłowymi ćwiczeniami i, przede wszystkim, chroni przed powstawaniem zwyrodnień kości. Ten suplement polecany jest też osobom starszym, które mają problem ze sztywnymi stawami.

Jeśli chodzi o dawkowanie suplementów z chondroityną, można stosować ją trzy razy dziennie, przy czym jest bezpiecznym środkiem, bardzo rzadko powodującym skutki uboczne. Często występuje z glukozaminą, środkiem przeciwbólowym, której jednak nie powinniśmy stosować dłużej niż przez kilka miesięcy.

Co należy wiedzieć o białku serwatkowym

pompki

Wśród suplementów należy szukać takich, których działanie najlepiej zaspokoi nasze potrzeby przy kształtowaniu wymarzonej sylwetki. Jednym z popularniejszych suplementów jest białko serwatkowe, które pomaga zbudować pożądaną masę mięśniową.

Białko serwatkowe występuje naturalnie w mleku i zawiera aminokwasy BCAA, których ludzkie ciało samo nie wytwarza, a które są niezbędne przy budowaniu masy mięśniowej. Białko serwatkowe jest bardzo łatwo przyswajalne, do tego daje uczucie sytości na długo i do jego strawienia organizm zużywa sporo energii. Dzięki temu służy ono także do utraty zbędnej wagi.

Przy stosowaniu powinniśmy być ostrożni. Jeśli przedobrzymy z ilością i wielkością dawek, możemy sobie zaszkodzić. Wynikiem może być szybsze męczenie się, spadek nastroju i w efekcie trudność w skupieniu, tak ważnym przy treningu. Bezpieczna ilość to trzy porcje dziennie. Nie bójmy się go stosować, ponieważ jest bardzo często wykorzystywane przez sportowców, zwłaszcza dyscyplin siłowych. Zachowajmy jedynie rozsądek.